Wandelen door Amelisweerd (3)

  1. Krommerijn 1: Utrecht-Bunnik
  • Maker: GR/Cairnteam
  • Type: Multi
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 4 juni 2013
  • Plaats: Bunnik

Voor deze dag was er eindelijk goed weer voorspeld, dus besloot ik dat het weer tijd was voor een treincache. Ik ben de laatste tijd helemaal fan van de multi’s waarbij je van het ene station, naar het andere station moet lopen. De Krommerijn-cache start in het centrum van Utrecht en daar is het dus vol afleidingen in de vorm van winkels en terrassen. Het eerste stukje liep langs de Utrechtse gracht.

De Krommerijn volgend, liep ook ik Utrecht uit. Het stuk dat volgde vond ik eerlijk gezegd een beetje saai, ik moest heel lang het jaagpad langs het water volgen door allerlei buitenwijken van Utrecht en dat zag er overal hetzelfde uit. Voor het beantwoorden van een bepaalde vraag moest ik van het pad afwijken en door de bosjes kruipend naar het poortje in een hek langs een voetbalveld. Dat vond ik niet zo leuk gedaan van de maker. Een ander waypoint, bij een oude jaagpaal langs de Krommerijn was dan weer wel heel leuk gevonden.

Mijn fototoestel is de eerste helft van de route ook niet uit mijn rugzak gekomen. Pas toen ik in Amelisweerd kwam, begon ik de wandeling echt leuk te vinden. Ik ben al vaker in Amelisweerd geweest. Ik heb er sowieso de caches Double Dutch en Ode aan de vrienden van Amelisweerd gelopen. Dus wel grappig dat ik nu enkele plekken herkende. Het stukje langs landgoed Rhijnauwen vond ik het leukste. Ooit reed ik nog met Reno onder de poort door onderweg naar Double Dutch. Nu heb ik al een jaar geen auto meer. Op Rhijnauwen was ook een boerderij met heel veel koeien en lieve kalfjes, dus daar had ik mijn foto-toestel wel nodig. Er stond een bruinbonte koe, tussen alle zwartbonte koeien. Zou die zich nou net zo voelen als het zwarte schaap?

De eindcache van Krommerijn 1 viel tegen, dat was een slap ijsbakje onder een bruggetje geduwd. Er paste niet eens echt een goodie in, ik was bang dat ik het bakje zou slopen. Vergeleken met de eindcaches van de andere station-to-station-wandeling, vond ik dit echt tegen vallen. Maar goed, ik had hem wel gevonden, dus ik mag niet klagen.

Bij station Bunnik aangekomen, zag ik de trein naar Utrecht net voor mijn neus wegrijden. Gelukkig bleken er meerder treinen naar Utrecht te rijden vanaf daar, dus hoefde ik niet heel lang te wachten op de volgende.

Wat ik hier nu nog aan toe te voegen heb:

Ik vind het dus heel grappig dat ik toen al voor station-to-station caches koos, terwijl ik nog nooit had gehoord van NS-wandelingen. En grappig dat ik de andere caches door Amelisweerd ook noem in deze cachebeschrijving.

De foto bij deze blog is door mij zelf gemaakt, tijdens de wandeling in 2013.

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Wandelen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

