Throwback Thursday: 27 juli 2014

Elke donderdag – Throwback Thursday – verschijnt hier een verslag online uit het roemruchte geocachingverleden van de Heideroosjes.

Vandaag gaan we terug naar 27 juli 2014

Het gaat hier op mijn blog regelmatig over mijn moeder, maar surprise, surprise: ik heb ook een vader. Bij hoge uitzondering gaat hij ook wel eens mee geocachen. Meestal dus op vakantie. Officieel is hij de “Ja” uit HaJaMaToJo, het team van mijn moeder, wat werd vernoemd naar de vijf gezinsleden (ja, heel erg lang geleden was het een gezinsactiviteit – hoewel ik na 1 week al mijn eigen team heb opgericht ;>). Ik ben dus “Ma”. En “To” en “Jo” zijn mijn twee broertjes.

Mijn ouders zaten in een huisje op Breskens, Zeeland. En ik ben een dag of 2 daarheen geweest met de trein om in die omgeving te kunnen geocachen.

Het verslag:

  1. BB4 – Dieren 9
  2. BB4 – Dieren 11
  3. BB4 – Dieren 4
  4. BB4 – Dieren 12
  5. BB4 – Dieren 3
  6. BB4 – Dieren 2
  • Maker:  Crulem
  • Type: Traditionals
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie en Jack
  • Gevonden op: 27 juli 2014
  • Plaats: Lapscheure, België
  1. De Aardeweg
  • Maker: Magalitje
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie en Jack
  • Gevonden op: 27 juli 2014
  • Plaats: Lapscheure, België
  1. BB4 – Dieren 1
  • Maker:  Crulem
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie en Jack
  • Gevonden op: 27 juli 2014
  • Plaats: Lapscheure, België
  1. Damse kapellenroute #Waterpolder
  • Maker: Team Verostef
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie en Jack
  • Gevonden op: 27 juli 2014
  • Plaats: Lapscheure, België
  1. BB4 – Dieren 15
  2. BB4 – Dieren 14
  3. BB4 – Dieren 13
  4. BB4 – Dieren 7
  5. BB4 – Dieren 6
  6. BB4 – Dieren 5
  • Maker:  Crulem
  • Type: Traditionals
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie en Jack
  • Gevonden op: 27 juli 2014
  • Plaats: Lapscheure, België
  1. WZVL – Breskens Nolletjesdijk
  • Maker: Zandboy
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 27 juli 2014
  • Plaats: Breskens

Mijn wens was om van Breskens naar België te fietsen, want daar lagen allemaal kleine trailtjes bij elkaar, je kon dan wel 30 caches loggen. Ik had niet verwacht dat mijn ouders mee zouden gaan, maar ze deden het wel. Het was 18 kilometer fietsen en halverwege zagen ze er al best vermoeid uit, maar ze gingen toch mee verder. Ik was ultra-fanatiek op mijn geleende elektrische fiets die toch niet echt elektrisch was en sprong voor elke paddo van mijn fiets af. Na een heel stuk fietsen kwamen we uit bij het pontje (ik vond het geniaal dat dat pontje Kobus heette) over het kanaal en daarmee gingen we de grens over. We merkten meteen dat we in België waren, want ineens hingen de kabels boven de weg en waren de huizen slecht onderhouden. De eerste twee caches werden een not-found, dus mijn vader begon te schamperen over dat het niet goed voor hem was om met de mega-cacher op stap te gaan. Gelukkig vonden we daarna wel wat caches, maar we hadden ook een behoorlijk hoog aantal not-founds. Er stond heel vaak als hint “vier”, maar bij geen enkele cache konden wij een nuttige toepassing van deze hint bedenken. Het zal wel iets Vlaams zijn. De omgeving was wel mooi, door de weilanden rondom het landelijke Lapscheure, een plaatsje waar we tot vandaag nog nooit van gehoord hadden.

Midden op de middag werd het echt bloedheet tussen de weilanden, dus het zweet stroomde uit alle poriën van mijn lichaam. Ik ben ook nog onder een brug gekropen voor een cache (terwijl mijn ouders al op het nabijgelegen terras zaten), maar het was een micro en ik kon het zo 1,2,3 niet vinden, omdat ik niet rechtop kon staan onder die brug en kruipen niet echt mijn hobby is (dat is nog altijd pijnlijk sinds mijn kniekneuzing), heb ik het maar opgegeven. Ik vind het leuk om onder bruggen te klimmen, maar dan wel graag een regular cache.

We deden naast de caches van de Dieren-serie ook nog een cache van de Damse Kapellenroute. Dit was best een mooi kapelletje moet ik toegeven als ongelovige. Helaas kregen we toen nog een regenbui over ons heen. We hadden wel jassen bij en na een kwartier was de bui over. Het was toen al wel laat in de middag, dus de tweede trail van de vogels, zat er niet meer in. We moesten tenslotte ook nog 18 kilometer terug fietsen naar Breskens. We maakten de Dieren-serie nog af en begonnen daarna aan de terugweg. In België had ik daar nog niet zoveel moeite mee en ik vond het prima om nog een keer het pontje naar de overkant te draaien (dat moest handmatig). Door Sluis was ook nog leuk, maar daarna begonnen de kilometers te tellen en verlangden we alle drie naar het einde. Toen we daar bijna waren, besloot ik toch nog een omweg te maken naar de cache Breskens-Nolletjesdijk, die vlakbij het huisjespark ligt. Mijn ouders fietsten door, maar ik kon de cache nu wel vinden (bij een vorige poging lukte dat niet). Daarmee was deze frustratie opgelost. Er werd hier flink aan de fietspaden gewerkt, dus ik fietste eerst nog verkeerd, maar later kwam ik precies voor de ingang van het huisjespark uit. Zo hadden we toch nog 16 founds (en bijna even zoveel not-founds). En 74 kilometer gefietst, best wel een eind.

Wat ik hier op 27 juli 2017 nog aan toe te voegen heb:

Volgens mij haal ik mensen best vaak over om inspannende dingen te gaan doen op geocachinggebied. Ik kom altijd met de ideeën om bepaalde trails te gaan doen, ver te gaan fietsen of naar het buitenland te fietsen en sleep dan mensen mee in mijn enthousiasme. Ik doe dus vrijwel altijd de planning voor een geocachingdag en de navigatie. Toch gaan de mensen nog steeds met mij mee, dus blijkbaar lever ik toch geocahcingavonturen op maat.

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

