Dal Vrij: juli 2017

Deze maand ging mijn Dal Vrij-abonnement in. Dat houdt in dat ik voortaan altijd gratis kan reizen: doordeweeks buiten de spitsuren en in het weekend en op feestdagen de hele dag. Dal Vrij is wel een prijzig abonnement, dus ik ga dit jaar bijhouden of het me wel echt de beloofde besparing op zal leveren.

In juli was dat zeker het geval. Ik heb natuurlijk “vakantie” (ik werk gewoon door, maar hoef niet naar school), dus dat betekend enkele vrije dagen per week. Ik ben zo wat al die dagen met de trein op pad geweest en dat bracht me op de volgende stations:

Zutphen, Deventer, Alkmaar, Utrecht Leidsche Rijn, Etten-Leur, Nunspeet en Naarden-Bussum zijn allen nieuw in mijn stationsborden-collectie. En jawel, een hele maand waarin de Amsterdamse stations niet voorkomen! Ik ben er wel overgestapt, maar dat telt niet mee, want dan zou dit een eindeloze partij foto’s worden met Tilburg, Den Bosch en Utrecht in de hoofdrol.

Vorig jaar rekende ik steeds met 40% korting, ik ga nu met beide rekenen, dus ook met vol tarief.

Ik reisde deze maand dus alleen maar gratis. De enige inkomsten die de NS van mij had was van de huur van OV-fietsen, want die heb ik maar liefst 6x eentje gehuurd in juli. Dat is wel een maandrecord, haha.

De reizen

Retour Oisterwijk – Vleuten: 16,40 euro, 27,40 euro

Retour Oisterwijk – Arnhem: 17,80 euro, 29,60 euro

Oisterwijk – Zutphen: 11 euro, 18,40 euro

Deventer – Oisterwijk: 12 euro, 20 euro

Retour Oisterwijk – Naarden-Bussum: 19,40 euro, 32,20 euro

Retour Oisterwijk – Alkmaar: 25,80 euro, 43 euro

Retour Oisterwijk – Leiden: 22,80 euro, 38 euro

Retour Oisterwijk – Den Haag: 20,80 euro, 34,60 euro

Retour Oisterwijk – Utrecht Leidsche Rijn: 15,60 euro, 26 euro

Retour Oisterwijk – Etten-Leur: 9,20 euro, 15,40 euro

Oisterwijk – Nunspeet: 12,10 euro, 20,10 euro

Harderwijk – Oisterwijk: 11,40 euro, 19 euro


Totale besparing met 40%: 194,30 euro – 99 euro abonnementskosten = 95,30 euro winst

Totale besparing met vol tarief: 313,30 – 99 euro abonnementskosten = 214,30 euro winst

We kunnen dus wel stellen dat Dal Vrij voor deze maand een goede investering was ;>)

Dit bericht werd geplaatst in #treinleven, Vervoer en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

