Throwback Thursday: 10 augustus 2010

Elke donderdag – Throwback Thursday – verschijnt hier een verslag online uit het roemruchte geocachingverleden van de Heideroosjes.

Vandaag gaan we terug naar 10 augustus 2010

Het verslag van een simpele earthcache die een grote frustratiecache werd vanwege een niet geplaatste foto en zelfs voor ruzie zorgde tussen de Heideroosjes onderling.

Het verslag:

2165.Watermeter

  • Maker: Le Comte
  • Type: Earthcache
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie
  • Gevonden op: 10 augustus 2010
  • Plaats: Den Bosch
  1. Skyline ’s-Hertogenbosch
  • Maker: Pick-it-up
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie
  • Gevonden op: 10 augustus 2010
  • Plaats: Den Bosch

Nou, de Watermeter in Den Bosch zorgde bijna voor het einde van de Heideroosjes ! Hoe een simpele earthcache daarvoor de reden kan zijn? Nou, op 24 maart van dit jaar zou Anke deze cache gaan loggen. Dat deed ze ook, maar ze vergat om er een foto bij te uploaden. Ze was samen met team Nopi, maar vreemd genoeg werd ons log gewist door Le Comte, terwijl er bij het log van Nopi ook geen foto staat. Aangezien ik alle geocaching e-mail binnenkrijg, vroeg ik aan Anke of ze deze log-delete vlug ongedaan kon maken door de foto alsnog te uploaden. Helaas bleek dit een onoverkomelijk probleem te zijn en “Watermeter” werd een woord wat niet meer uitgesproken kon worden tussen de twee leden van de Heideroosjes .
Vandaag heb ik dan eindelijk een einde aan deze probleem-cache gemaakt door er zelf maar naar toe te gaan en een nieuwe foto te maken. De locatie was bekend van een vroegere micro-cache. De waterstand stond op -280.

Hierna stond Skyline ’s-Hertogenbosch nog op het programma een simpele oppikker in het Bossche Broek, dus de wandeling ernaartoe was wel leuk, want dit is een natuurgebied naast de stad. De cache was snel gevonden en wij vervolgden onze wandeling toen naar het centrum om daar te shoppen.

Wat ik hier op 10 augustus 2017 nog aan toe te voegen heb:

Er staan door het land verspreid verschillende van deze grondwatermeters en veel zijn er verbonden aan een earthcache. Ik heb dan ook diverse foto’s van dat ik bij zo’n paal aan het poseren ben. Helaas vond ik de foto van mezelf bij deze watermeter niet zo charmant, dus hij komt niet bij deze blog. Overigens is hij wel te bewonderen op de website van geocaching.

Tja en dan die ruzie met Anke. Door de jaren heen hebben we vaker discussie gehad over dit soort geocachingdingetjes, want ik kan me er dus vreselijk aan ergeren als Anke door haar gevonden caches waar ik niet bij was niet op tijd logt of als ze verplichte foto’s vergeet te uploaden. Voor mij is dat een heel simpel en logisch ding, maar blijkbaar is dat voor haar moeilijker. Dit is één van de redenen waarom ze mij de bijnaam Obsessieve Geocaching Junkie hebben gegeven.

De foto van de watermeter komt van internet en is een willekeurige grondwatermeter, niet die van Den Bosch.

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

